The Design and Implementation of a Professional Development Program for in-service EFL Teachers
Trabajo de grado - Maestría
2021-08-23
eng: Abstract
This research project reports the findings of a qualitative action research study on a professional development program (PDP) aimed at enhancing the teaching practices of seven in-service English language teachers who work at a public school in Pereira. At the initial stage, a reflective journal, an interview, and a survey allowed me to identify the teachers’ profile and professional needs. During the implementation phase, a journal and surveys were the instruments used to measure the impact of the PDP. Findings in this study suggest that the in-service teachers enhanced their teaching practices while discussing academic issues with colleagues, and making decisions for the school regarding the English Suggested Curriculum, methodology, and assessment. Furthermore, the teachers communicated more among them, engaged in new projects and initiatives to promote a more student-centered approach. This professional development program was a powerful tool for this group of in-service teachers. To conclude, this initiative enables staff members to propose cross-curricular projects, exchange ideas related to teaching practices, enrich the curriculum, design materials, and what is more relevant build collegiality.
Keywords: Active learning, collegiality, professional development, professionalism, sharing knowledge, teaching practices. spa: Resumen
Este proyecto de investigación informa los hallazgos de un estudio de investigación-acción cualitativa sobre un programa de desarrollo profesional (PDP) destinado a mejorar las prácticas de enseñanza de siete profesores de inglés en servicio que trabajan en una escuela pública en Pereira. En la etapa inicial, un diario reflexivo, una entrevista y una encuesta me permitieron identificar el perfil y las necesidades profesionales de los docentes. Durante la fase de implementación, un diario y encuestas fueron los instrumentos utilizados para medir el impacto del PDP. Los hallazgos de este estudio sugieren que los maestros en servicio mejoraron sus prácticas de enseñanza mientras discutían cuestiones académicas con sus colegas y tomaban decisiones para la escuela con respecto al plan de estudios sugerido en inglés, la metodología y la evaluación. Además, los profesores se comunicaron más entre ellos, se comprometieron en nuevos proyectos e iniciativas para promover un enfoque más centrado en el estudiante. Este programa de desarrollo profesional fue una herramienta poderosa para este grupo de maestros en servicio. Para concluir, esta iniciativa permite a los miembros del personal proponer proyectos transversales, intercambiar ideas relacionadas con las prácticas docentes, enriquecer el currículo, diseñar materiales y, lo que es más relevante, construir la colegialidad.
Palabras clave: aprendizaje activo, colegialidad, desarrollo profesional, profesionalismo, compartir conocimientos, prácticas docentes.
Descripción:
Diana Rocío_ Muñoz Hernández_2021.pdf
Tamaño: 4.390Mb
PDFLEER EN FLIP
Descripción: Acta de sustentación
Tamaño: 78.30Kb
PDF
Descripción: Carta de autorización
Tamaño: 315.2Kb
PDF
Tamaño: 4.390Mb
PDFLEER EN FLIP
Descripción: Acta de sustentación
Tamaño: 78.30Kb
Descripción: Carta de autorización
Tamaño: 315.2Kb